niedziela, 1 czerwca 2014

DZIŚ PAN W NIEBO WSTĘPUJE

Jezus, widząc, że nadeszła Jego godzina przejścia z tego świata do Ojca, umiłowawszy swoich na świecie, do końca ich umiłował... wiedząc, że... od Boga wyszedł i do Boga idzie (J 13, 1. 3)

W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział. Idę przecież przygotować wam miejsce. A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem (J 14, 2-3)

Znacie drogę dokąd Ja idę... Jeszcze chwila, a świat nie będzie Mnie oglądał... Słyszeliście, że wam powiedziałem: Odchodzę i przychodzę znów do was. Gdybyście Mnie miłowali, rozradowalibyście się, że idę do Ojca (J 14, 19. 28)

Teraz idę do Tego, który Mnie posłał, a nikt z was nie pyta Mnie: "Dokąd idziesz?". Ale ponieważ to wam powiedziałem, smutek napełnił wam serce. Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczne jest dla was moje odejście, bo jeżeli nie odejdę, Pocieszyciel nie przyjdzie do was... A jeżeli odejdę, poślę Go do was... Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znowu opuszczam świat i idę do Ojca (J 16, 5-7. 28)




Cieszmy się i radujmy, bo dziś Pan w Niebo Wstępuje.

Tajemnica Zbawienia - Chrystus opuszcza swoich aby zasiąść po Prawicy Swego Ojca.Owa tajemnica do końca wypełni się gdy Ojciec pośle Ducha Świętego. A my  jak apostołowie trwajmy na modlitwie w oczekiwaniu na przyjście PARAKLETA - Ducha Prawdy, Ducha Pocieszyciela. Prośmy aby wypełnił nasze serca miłością i pokojem, byśmy bez lęku, z radością mogli głosić Miłosierdzie Boga. Byśmy stali się Jego Apostołami.
Dziś kolejny dzień  Nowenny do Ducha Świętego.

4 komentarze:

  1. Mam pytanie: Gdzie dokonało się wniebowstąpienie? Tak jak piszą Dzieje Apostolskie na Górze Oliwnej czy tak jak o tym mówi Mateusz, czyli na nieznanej górze w Galilei?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mk 16,19 Po rozmowie z nimi Pan Jezus został wzięty do nieba i zasiadł po prawicy Boga. 20 Oni zaś poszli i głosili Ewangelię wszędzie, a Pan współdziałał z nimi i potwierdzał naukę znakami, które jej towarzyszyły.

    Łk 24,50 Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce, błogosławił ich. 51 A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba.

    Dz1,9 Po tych słowach uniósł się w ich obecności w górę i obłok zabrał Go im sprzed oczu. 10 Kiedy jeszcze wpatrywali się w Niego, jak wstępował do nieba, przystąpili do nich dwaj mężowie w białych szatach. 11 i rzekli: «Mężowie z Galilei, dlaczego stoicie i wpatrujecie się w niebo? Ten Jezus, wzięty od was do nieba, przyjdzie tak samo, jak widzieliście Go wstępującego do nieba».

    Powyższe fragmenty z Pisma Świętego mówią nam o wniebowstąpieniu.
    Jak Chrystus w cudowny sposób "zstąpił" z nieba, w akcie Zwiastowania, Tak też w cudowny sposób wstąpił do swojej posiadłości, wrócił do Ojca 40 dni po zmartwychwstaniu.
    Nie ma tu dokładnie mowy o miejscu jest natomiast opis samego aktu wstępowania do nieba. Sam fakt jest istotny - wielka radość nieba z powrotu Króla.
    Niebo dla każdego chrześcijanina powinno być celem a miejsce i otoczenie stać się środkiem do realizacji osiągnięcia tego celu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Magdo, ale trzeba wziąć po uwagę wszystkie fragmenty, nie tylko te, które pasują, do twojej tezy.
    Dz 1, 4 A podczas wspólnego posiłku kazał im nie odchodzić z Jerozolimy, ...
    1,12 Wtedy wrócili do Jerozolimy z góry, zwanej Oliwną, która leży blisko Jerozolimy, w odległości drogi szabatowej.

    Mt 28, 16 Jedenastu zaś uczniów udało się do Galilei na górę, tam gdzie Jezus im polecił. 17 A gdy Go ujrzeli, oddali Mu pokłon. Niektórzy jednak wątpili. 18 Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. 19 Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. 20 Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata.

    Łk 24, 50 Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce błogosławił ich. 51 A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba. 52 Oni zaś oddali Mu pokłon i z wielką radością wrócili do Jerozolimy, 53 gdzie stale przebywali w świątyni, błogosławiąc Boga.

    OdpowiedzUsuń
  4. W aspekcie historycznym ma większe znaczenie to, gdzie dokładnie Jezus Wniebowstąpił. Dla historii zbawienia natomiast większe znaczenie ma sam fakt ziemskiego przyjścia Jezusa do życia, męka i śmierć krzyżowa, który to wtedy ma sens gdy uwierzymy w Jego Zmartwychwstanie, Wniebowstąpienie i Zesłanie Ducha Świętego. To dzięki wierze bardziej możemy przyjąć te wydarzenia po śmierci Chrystusa a niżeli własnemu rozumowi . Materia tych trzech zdarzeń zdaje się nasuwać myśl, że wybiegają one poza ramy czasu i przestrzeni.
    Dla Boga istnieje zupełnie inny ich wymiar.

    Pismo Święte jest dowodem na to, jak głęboko zanurzone są Boże tajemnice i jak wiele trzeba nam poświęcić czasu na to aby je zgłębić. Myślę, że potrzeba je rozeznawać nie tylko w wymiarze historycznym. Czego sobie i innym szczerze życzę. Aby stało się ono przewodnikiem i drogowskazem w życiu.

    OdpowiedzUsuń